""
Tungelsta Idrottsförening
Glädje ❤ Gemenskap ❤ Trygghet

Att vara spelare/aktiv i Tungelsta IF

Tungelsta IF är en ideell breddförening som innebär att alla vi aktiva, ledare och föräldrar arbetar tillsammans för att få den förening vi vill ha.

Som spelare är du den främsta representanten för vår förening och vi förväntar oss att du följer vår policy och värdegrund.

Som spelare i Tungelsta IF förväntas du:

• Respektera spelare, ledare, domare, motståndare, föräldrar osv.
  • Representera föreningen på ett bra sätt och bära dess färger med stolthet.
  • Vara en bra lagkamrat och kompis.
  • Meddela om du inte kan vara med på träning eller match.
  • Alltid tacka domare och motståndarlag efter match.
  • Alltid göra ditt bästa under träning och match.
  • Spela ett rent spel och inte fuska till dig fördelar.
  • Lyssna på och följa de instruktioner som dina ledare ger dig.
  • Vårda ditt språk vid träning och match.
  • Stötta dina lagkamrater på ett bra sätt och inte klaga på dem.

Tungelsta IF:s värdegrund kortfattat:

• Den orangea tråden är Glädje och Gemenskap. Vi vill bedriva och utveckla vår verksamhet  med fokus på att ha roligt, må bra och utvecklas tillsammans.
  • Vi bygger kamratskap och gemenskap för att skapa Trygghet. Vi värnar om allas lika värde oavsett nationalitet, etniskt ursprung, religion, kön eller sexuell läggning
  • Vi verkar för rent spel och ärlighet samt tar avstånd från doping, droger, mobbing, trakasserier och våld på och utanför idrottsarenan
  • Vi har en positiv attityd och vårdat språkbruk
  • Vi har ett positivt uppträdande mot spelare, motståndare, ledare, domare och publik